Cercar en aquest blog

Compte enrere

11 d’abr. 2018

ASSOCIATION FRANÇAISE DES CATALANISTES (Tolosa, 2017)

Intervenció meva per al 8è Congrés internacional de l'AFC, 20 i 21 d'octubre de 2017.
http://fiac.espais.iec.cat/files/2017/02/Appel-à-communications_Crida-AFC-2017.pdf


***** Per llegir l'article sencer, feu clic a "Més informació" a sota *****


Bon dia!

Agraeixo en primer lloc la invitació que m'han fet en nom del Comitè organitzador del 8è Congrés internacional de l'AFC, Fabrice Corrons (Universitat Capitole de Tolosa) i Michel Martínez (Universitat Jean Jaurès de Tolosa), que porta pel títol "La presència catalana a l'estranger: creació i circulació dels dispositius identitaris en contextos interculturals". Vam "pactar" el títol, "Reflexions sobre la política lingüística de Catalunya, vista des d'Europa"?


En la meva acceptació els vaig dir que "hi ha el referèndum el dia 1 del mateix mes, de manera que la situació serà tensa, per dir-ho finament. No tinc cap càrrec, però com un dels quatre fundadors de l'Assemblea Nacional Catalana, estaré molt actiu, suposo, en qüestions internacionals. Si el Sr. Rajoy no ens ficat a la presó, és clar!" Bé, avui puc dir que no estic a la presó, que he pogut passar per la frontera sense problemes... i que la jutgessa que porta una acusació de "sedició" (sí senyores i senyors, en plena Europa del segle XXI), quan redacto aquest text, ha acabat de decidir no ficar en presó preventiva les dues associacions a què pertanyo -Assemblea Nacional Catalana i Òmnium Cultural- i el Major dels Mossos d'Esquadra.


En un principi, se'm proposava parlar "sobre la influència del model lingüística català arreu del món, durant la [meva etapa a la Direcció General de Política Lingüística]". Pensava fer-ho a tres nivells: en primer lloc, el nivell conceptual, legislatiu i normatiu. En segon lloc, el nivell d'assessorament en el terreny dels drets lingüístics i la planificació lingüística, i en tercer lloc, el nivell d'experiències de política lingüística.


Però .... (text inacabat, i no enviat)








http://llengua.gencat.cat/ca/serveis/dades_i_estudis/poblacio/eulp/

2003
2008
2013

http://www.raco.cat/index.php/LlenguaUs/article/view/300747









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada